Přezutí pneumatik

Každé jaro by sebou pro motoristy mělo přinášet jasné znamení, že je nutné, aby svůj vůz přezuli ze zimních pneumatik na letní pneu. Letní pneumatiky jsou speciálně vyrobeny, tak aby odolávaly vysokým teplotám a bezpečně odváděly vodu, která se hromadí mezi pneumatikou a vozovkou za deštivého počasí. S výběrem správných pneumatik Vám určitě pomohou na místech označených „pneumatiky prodej“. Bohužel bývá většinou zvykem, že majitelé vozů se snaží ušetřit na letních pneumatikách, v případě, že jim pracovníci pneuservisu řeknou, že zimní pneumatiky už další sezónu nevydrží a bude nutné koupit nové. Majitel pak nechá zimní pneumatiky na dojetí vzorku i přes léto. Ale trochu zapomíná na rizika, která sebou přináší jízda v létě na ojetých zimních pneumatikách. Právě tohle se rozhodl otestovat jeden rakouský autoklub. U testu se sledovala a měřila brzdná dráha a kontakt vozu s povrchem vozovky při aquaplaningu. To podstatné je, že brzdná dráha zimních pneumatik byla delší o 6,4 metrů při rychlosti 80 km/hod. Veliké rozdíly byly zjištěny na polygonu na suché vozovce. Kde se v porovnání s celoročními pneumatiky a letní pneu, ukázalo, že když při rychlosti 100 km/hod zabrzdíte, tak v okamžiku, kdy s letními pneumatikami už stojíte, s celoročními v tomto okamžiku jedete ještě rychlostí 42 km/hod. Zimní dopadly o něco lépe než ty celoroční. Testování na vozovce pokrytou vodou s hloubkou 7 mm dopadlo pro staré zimní pneumatiky rovněž špatně. Zimní pneumatiky ztratily s vozovkou kontakt už při rychlosti 65 km/hod. Test tak jasně potvrdil, že nejlepší volbou je pravidelné střídání pneumatik podle ročního období.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.