Jak na vedení účetnictví – nutnost či možnost?

Opravdu je nutné, abyste jako nový či stávající podnikatel studoval zákony o účetnictví, neustále si doplňoval vzdělání, protože se zákony neustále chaoticky mění a ještě se nervovat, zda máte vše dobře? Nebo by bylo lepší podnikat a zvyšovat svůj zisk?

Mnoho nových podnikatelů místo zaměření se na samotné podnikání řeší vedení účetnictví, daňovou evidenci a další nezbytné věci, které po nich bude požadovat finanční úřad. Většina z těchto podnikatelů si ani navíc nedokáže představit, jak náročné jsou tyto byrokratické záležitosti. Je možné samozřejmě absolvovat kurzy na zvládnutí jednoduchého či podvojného účetnictví, nicméně tyto kurzy Vám stejně nenahradí praxi zkušených účetní.

Vedení účetnictví řeší dva cíle, prvním je sledování příjmů a výdajů – tyto záznamy zlepší vaše šance na dosažení zisku. Druhým cílem je shromažďování informací nezbytných pro podání daňového přiznání. V závislosti na velikosti podniku a množství prodeje, si můžete vést účetní knihy nebo se spolehnout na software, kterých je na českém trhu pro vedení účetnictví dostatečné množství.

Další možností je využití služeb externího účetního. Ing. Pavel Kříž se vedením účetnictví malých a středních firem, živnostníků a OSVČ zabývá již od roku 1996. Firma zajišťuje komplexní účetní servis, tj. zpracování účetnictví a mzdové agendy až po daňová přiznání a roční účetní závěrky. Dle dohody osobně zastupuji klienty při jednání na úřadech, zejména při prováděných kontrolách finančním úřadem, správou sociálního zabezpečení a zdravotními pojišťovnami.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.