Zimní pneu v létě na auto nepatří
Podle statistiky až dvě pětiny majitelů vozů jezdí stále na zimních pneumatikách. A je mezi nimi spousta řidičů, kteří nemají letos v plánu přezutí na letní pneumatiky. Může to být důsledkem naší nové legislativy, jež nařizuje řidičům za nepříznivých podmínek používat v měsících od listopadu do března zimní pneumatiky. Najde se část řidičů, kteří šetří náklady na provoz vozu a dojíždí zimní pneu v létě. Tomu nahrává i to, že vzorek na zimní pneu nesmí být nižší než čtyři milimetry a u letních je minimální hloubka vzorku stanovena na 1,6 mm. To, že se právě dojíždění zimních pneumatik v létě nedoporučuje, je zde už pak jen varováním. Zimní pneu není stavěná a vyrobena pro používání za vysokých teplot. A rozhodně není stavěná na jízdu na silnici, jejíž teplota může překračovat i 40 °C, kterým nejlépe odolávají právě letní pneu , které jsou pro takové teploty konstruovány. Málokdo z těch, kteří dojíždí zimní pneumatiky v létě, si uvědomuje, že zimní pneumatiky mají v létě o hodně horší vlastnosti. Bylo zjištěno, že při brzdění s použitím ABS se v rychlosti 100 km/h se brzdná dráha prodlužuje až o 40 %, což zrovna k bezpečnosti Vaší jízdy nepřispívá, spíše naopak. Navíc zimní pneumatiky obuté v létě na Vašem voze, Vám až o desetinu zvednou spotřebu Vašeho vozu a pneumatiky se rychle opotřebovávají. Proto se dá pochybovat o tom, jestli, tím že pneumatiky nepřezujeme na letní pneu, ušetříme.